lunes, 15 de enero de 2018

Stop bullying



  1. Cerca informació sobre el bullying i explica el que és exactament.

El bullying és el maltractament físic i / o psicològic deliberat i continuat que rep un nen per part d'un altre o altres, que es comporten amb ell cruelment amb l'objectiu de sotmetre'l i espantar-lo, amb vista a obtenir algun resultat favorable per als assetjadors o simplement a satisfer la necessitat d'agredir i destruir que aquests solen presentar.
El bullying implica una repetició continuada de les burles o les agressions i pot provocar l'exclusió social de la víctima.

  2. Cerca casos reals de persones que n'hagin patit i els seus sentiments, sensacions, estat anímic, seqüeles...


"El meu va començar a primària, quan tenia 7 anys i vaig canviar de col·legi. Jo em comportava normal, com ho havia fet sempre, però un grup de companyes em va prendre mania. Era igual el lloc, ja fos a l'aula, al pati o en els vestidors del col·legi, perquè en tots ells em arraconaven i m'insultaven: que si feia mala olor, que si era lletja, que si no sabia vestir ...

De tantes vegades que m'ho van dir, em va costar molt convèncer-me que no era així, fins i tot fins a un temps després que deixessin de assetjar. Aquest és un dels grans problemes de l'assetjament, i és que costa molt recuperar-se. En el meu cas, he superat les seqüeles més greus, però en ocasions encara em poso nerviosa en recordar tot allò. Per a mi és com una ferida que encara està cicatritzant i que fa una mica de l'tocar-la.a ser decisiu en el meu cas i per això crec que és important que els professors estiguin ben preparats ".

Després dels insults, l'assetjament va passar a ser més físic: em robaven l'esmorzar i van arribar a llançar-me un pupitre. Per exemple, hi va haver un dia en què les meves companyes, després de classe de gimnàstica, van començar a llançar-me paper higiènic mullat. Em vaig amagar en un bany, però elles m'ho van seguir llançant per sobre de la porta. En aquelles ocasions em quedava quieta, no sabia com reaccionar. A més, no m'atrevia a dir-ho a ningú per les seves amenaces: 'Com s'ho diguis a algú, patiràs el doble', em deien. Així que els meus pares no van saber fins que les meves cosines es van explicar.

En el meu cas, vaig aconseguir superar en canviar de col·legi i en coincidir amb una tutora que estava molt involucrada en la lluita contra l'assetjament escolar. Ella ens va parlar obertament del problema i vaig decidir explicar-ho. El fet d'haver tingut una professora sensible  va ser decisiu en el meu cas i per això crec que és important que els professors estiguin ben preparats ".

 3. Què faries si te trobassis davant un cas de bullying? Ho denunciaries? Per què?


Sí a jo hem passes a jo, si ho aniria a denunciar perquè jo crec que és passaria molt malament i de alguna manera se tedria que posar remei

No hay comentarios:

Publicar un comentario